6 miljoner för en egen app!!???

SnapchatDet är enligt DI 11.4 summan Snapchat ryktas vilja ha av företag för att få starta en egen kanal i appen. Förutom att det är en osäker investering frågar jag mig hur många marknadsförare som vet hur man ska utvärdera eller mäta effekten. Eller hur man ska uttrycka sig kreativt för att denna unga målgrupp (16-24 är heavy-users) ska vilja följa varumärket och dela viralt.

Att få svenska företag hittills har hakat på Snapchats erbjudande beror förmodligen på att 6 miljoner är en stor investering om man inte vet hur man ska använda det man köper. Troligen har Facebooks och Instagrams nya annonslösningar också fått företagen att inse att dessa sociala media numer är köpta kanaler där det kostar att nå ut.

En annan lösning för att bygga lojalitet med en väldefinierad målgrupp kan U-tribe erbjuda. En helt egen kanal där företagen kan kommunicera med sina följare på sina egna villkor. Samtidigt som man garanterat vet att budskapen uppmärksammas tack vare notifieringen, och det utan att kosta miljontals kronor.

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *