Ingen vet – ändå vet alla

 

3e74fb86-07da-4c59-a242-40522652687bSäger dom i alla fall. Det blir lite som HC Andersens Kejsaren utan de berömda kläderna. Idag visslar siffror runt huvudet alla marknadsmänniskor som ska bevisa hur bra och effektiva olika strategier är i sociala media. Men, tyvärr, är det allt för få i beslutande positioner på företagen som vet hur att tolka dem, eller vad de betyder. Fortfarande finns det vissa som räknar framgång på Facebook i antalet likes. Medan andra lutar sig tillbaks och känner sig trygga med vad deras konsult säger. Conversion vs amplification vs applause rate. Och sedan den vanliga raden trebokstavskombinationer – vissa känns bekanta som OTR, OTS, CTR, OSV. Modeller och varianter som tas som bevis för det alla företagare som satsar på sociala media egentligen vill veta; ”Vad ger mina surt förvärvade pengar för effekt i själva säljet?” (eller ROI som vi alltid sagt). Idag verkar det mest som HCA’s saga har fått en ny innebörd speciellt när företagen nu tvingas dansa efter de stora mediabolagens pipa. Och inte ha en susning om vem deras lojala följare är, heter, bor eller om de ens är riktiga följare och inte någon i ett långt bort liggande land.  Allt detta istället för att äga en helt egen kanal där man till 100% vet att man alltid når följarna med sina budskap. Det är först när man är säker på det som du kan bygga lojalitet på riktigt. Och vet var pengarna gör störst nytta. Typ genom U-Tribe och PRO Buddy.

Gör dig själv en tjänst och prenumerera på Tom Fishburne. Gör det på: https://marketoonist.com/

 

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *