Google kan väl inte ha fel om appar?

Google fick 1 000 personer att fylla i en enkät hur deras smartmobiler dagligen hjälper dem under en vecka. Ur svaren, hela 14 000, fick de en inblick hur konsumenter just googlar information och köper saker men också vad de annars gör via mobilen. Typ slösurfar, lyssnar på musik, spelar eller tittar på någon rolig film. Kontentan av det hela är att de smarta mobilerna helt har förändrat vårt beteende och att vi allt mer lämnar paddan och laptoppen. Saker vi redan anade. Men andra intressanta rön var:

• 92 procent som ville veta mer om en produkt via mobilen också gjorde ett köp inom ett dygn
• 76 procent av dem som googlade saker i närheten besökte en butik inom en dag
• Endast 10 procent läste en tidning när man ville ha mer information och knappa 29 procent frågade en annan person om råd.

google-diary_0

Egna appar är framtiden för företagen

Det som vi på U-Tribe tyckte var intressantast (naturligt nog) var att kunderna allt mer och oftare söker sig direkt till företagens hemsidor eller appar. Och eftersom mobilen alltid finns till hands ställer det i sin tur krav på att hemsidorna åtminstone är responsiva eller ännu hellre baserade på en egen app. Som U-Tribe och ProBuddy.

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *