Vikten att äga sin data blir allt tydligare!

Nix

Nu börjar det kristalliseras ut att de uppgifter vi frivilligt lämnat från oss till Facebook och andra inte är något annat än en handelsvara. Eller ett instrument att sidsteppa de demokratiska grundvärdena. Även om FB sagt upp avtalet med Cambridge Analytic för en tid sedan så har 50 miljoner människors personligheter kommit på avvägar. Och hur cyniskt denna information utnyttjats kommer med all tydlighet fram i detta djuplodande program. Se det och tänk sedan vad det betyder för hur lite företag som investerar i kanaler som FB egentligen har fått för sina pengar när det kommer till CSR och att bygga lojalitet med sina kunder. Så ta dig tid (ca 20 minuter) och titta på Channel 4.  Och kolla sedan i U-Tribe och vår lösning som ger dig full koll. (BTW så fick VD:n för CA sparken efter detta program visats.)

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *